Το twitter είναι το “μυστικό όπλο” της Ισπανικής Αστυνομίας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άλλαξαν ριζικά τη μονόδρομη τροχιά της ενημέρωσης και έδωσαν στους ανθρώπους νέες δυνατότητες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.  Ήταν ένα βήμα για όλους τους ανθρώπους προκειμένου να εκφράσουν την άποψη τους. Γρήγορα τα μέσα αυτά έγιναν ένας αποτελεσματικός τρόπος προκειμένουν διάφοροι οργανισμοί να επικοινωνήσουν με τους πολίτες.

Μια ιδιαίτερη περίπτωση είναι αυτή της Ισπανικής αστυνομίας, η οποία επικοινωνεί με τους πολίτες και μάλιστα τα καταφέρνει πολύ καλά. Τα “υπερόπλα” της ισπανικής αστυνομίας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με περισσότερους από 680,000 followers στο Twitter, 70,000 φίλους στο Facebook και πάνω από 4.2 εκατομμύρια views στο YouTube είναι ο πιο “δημοφιλής” κυβερνητικός οργανισμός. Μάλιστα ο ισπανόφωνος λογαριασμός @policia, αποτελεί τον δεύτερο πιο δημοφιλή λογαριασμό αστυνομίας στον κόσμο, μετά το FBI.

Τι όμως κάνει διαφορετικά η ισπανική αστυνομία; Όλα άλλαξαν όταν γενικός διευθυντής ανέλαβε ο Ignacio Cosido, ο οποίος πίστευε ότι η αστυνομία θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα social media ως ένα φθηνό και αποτελεσματικό τρόπο για να πλησιάσει τους πολίτες και να τους κινητοποιήσει. Με τη βοήθεια ενός πρώην δημοσιογράφου , του Fernadez Gerra, έβαλαν σε εφαρμογή το σχέδιο τους. Άφησαν στην άκρη τις τυπικές ανακοινώσεις, χρησιμοποίησαν απλούστερη γλώσσα για να πλησιάσουν τους νέους, προβοκατόρικες διατυπώσεις και έξυπνα hashtags όπως το #pedetecorporativo, το οποίο σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει “εταιρική μέθη”, υπενθύμιζαν στους πολίτες ότι δεν πρέπει να πίνουν κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων εταιρικών εκδηλώσεων αν πρόκειται να οδηγήσουν. Δεν έλειψαν και τα tweets με τα οποία ζητούσαν τη βοήθεια των πολιτών για να πιάσουν όσους παρανομούν. Το πιο δημοφιλές tweet τους ήταν αμέσως μετά την προβολή του τελευταίου επεισοδίου του Breaking Bad με το οποίο ξεκαθάριζαν με δόση χιούμορ στους πολίτες ότι “Αν παίξεις το Breaking bad θα καταλήξεις σε μια σκηνή του Prison Break”.

Δε σταμάτησαν όμως εκεί. Μέσω του επίσημου λογαριασμού της αστυνομίας έδωσαν πέρυσι στη δημοσιότητα μια ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία ζητούσαν από τους πολίτες να στέλνουν mail προκειμένου να καταπολεμήσουν τη διακίνηση των ναρκωτικών. Μέσω αυτής της καμπάνιας στο twitter έλαβαν, πάνω από 500 emails, κατάφεραν να κάνουν πάνω από 350 συλλήψεις και να κατάσχουν περισσότερα από 450 κιλά ναρκωτικών ουσιών. Με τον ίδιο τρόπο κατάφεραν να καταπολεμήσουν την παιδική πορνογραφία, τις διαδικτυακές απάτες, να συλλάβουν φυγάδες αλλά και εκβιαστές.

Το παράδειγμα της Ισπανίας ακολουθούν σιγά σιγά και άλλες χώρες από τη Λατινική Αμερική.