Γνωρίστε το Parkaround

Έξι νέοι, ο Κώστας Αρκαδάς, ο Γιάννης Κατσιώτης, ο Όττο Αντωνίου, η Κατερίνα Δεμερτζή, ο Απόστολος Παύλος και ο Δημήτρης Σμυρλάκης, κατάφεραν να φτιάξουν μια έξυπνη εφαρμογή για κινητά, να λύσουν ένα σύγχρονο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στις πόλεις και να κερδίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Το ParkAround προσφέρει σε κάθε οδηγό άμεση και γρήγορη πληροφόρηση του κόστους των ιδιωτικών σταθμών parking στην περιοχή του προορισμού του. Με το σύστημα της δυναμικής τιμολόγησης που χρησιμοποιείτε από το Parkaround, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τιμές έως και 80% χαμηλότερες από το συνηθισμένο.

Το ParkAround ξεκίνησε την άνοιξη του 2012 ως Parking Defenders, μια υπηρεσία ανταλλαγής ελεύθερων θέσεων parking αλλά με τον καιρό εξελίχθηκε και πήρε τη σημερινή του μορφή. Πλέον, αριθμεί χιλιάδες χρήστες ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλες εκπτώσεις σε χιλιάδες θέσεις parking που βρίσκονται σε περισσότερους από 25 σταθμούς parking σε όλη την Αττική.

Πριν από λίγους μήνες η ομάδα του Parkaround εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 185.000 ευρώ από το  επενδυτικό ταμείο Piraeus Jeremie (PJ) Tech Catalyst, το οποίο «ηγήθηκε» του συγκεκριμένου γύρου χρηματοδότησης και από τέσσερις ιδιώτες επενδυτές: τους ιδρυτές της Hellas Direct και πρώην στελέχη της Goldman Sachs Αλέξη Πανταζή και Αιμίλιο Μάρκου, τον Δημήτρη Βρανόπουλο, αναλυτή επενδύσεων και στέλεχoς της Eureka Capital Management LLC  και τον Χρύσανθο Χρυσάνθου, υπεύθυνο για την επιχειρηματική ανάπτυξη των Amazon Web Services στα startup οικοσυστήματα σε Ευρώπη, ΝΑ Ευρώπη και Αφρική.

Είστε μια ομάδα νέων ανθρώπων που κατάφεραν να διακριθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να πείσετε τους επενδυτές να σας εμπιστευτούν και να δείτε την ιδέα σας να γίνεται πραγματικότητα. Πως νιώθετε για όλα αυτά;

Είναι σίγουρα θετικό όταν καταξιωμένοι επενδυτές και επιχειρηματίες στηρίζουν την προσπάθειά μας. Μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε και να ρισκάρουμε. Τον τελευταίο λόγο όμως τον έχουν πάντα οι καταναλωτές και εκεί είναι που επικεντρώνουμε τις προσπάθειες μας από εδώ και πέρα ώστε να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη επιχείρηση.

Πιστεύατε από την αρχή ότι η ιδέα σας είναι καλή ή την προσαρμόσατε ανάλογα με το feedback που πήρατε;

Η ιδέα πέρασε από πολλά στάδια για να καταλήξει αυτό που είναι σήμερα. Αναζητούσαμε – και αναζητάμε – συνεχώς feedback από τους χρήστες μας ώστε να προσφέρουμε ένα προϊόν που πραγματικά δίνει λύση στα προβλήματά τους. Άλλωστε αν δεν είναι εκείνοι ικανοποιημένοι έχουμε αποτύχει. Μελετήσαμε αρκετά στενά την αγορά των χώρων στάθμευσης σε 3 διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Ολλανδία, Αγγλία). Εντοπίσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι οδηγοί όσο και οι χώροι στάθμευσης και σε αυτά τα προβλήματα δίνουμε λύση μέσα από το ParkAround.

Η ομάδα ή ιδέα είναι πιο σημαντική για την επιτυχία μιας επιχείρησης;

Η ιδέα μπορεί να αλλάξει αρκετές φορές στη πορεία μιας επιχειρηματικής προσπάθειας. Μια σωστά δομημένη ομάδα όμως είναι το βασικότερο θεμέλιο για την επιτυχία της.

Βλέπουμε τους τελευταίους μήνες όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να δημιουργούν θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας και νέοι να καταθέτουν τις ιδέες τους και να μπαίνουν σε μια διαδικασία να δημιουργήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Πόσο σημαντικές είναι κατά τη γνώμη σας αυτές οι πρωτοβουλίες;

Εξαιρετικά σημαντικές. Όταν ξεκινάς την δική σου επιχείρηση χρειάζεσαι όλη τη βοήθεια που μπορείς να πάρεις. Υπάρχουν άτομα που απλόχερα θέλουν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με νέους επιχειρηματίες και τέτοιες προσπάθειες (πχ θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας) αποτελούν ένα πολύ καλό μέσο για να τις μεταλαμπαδεύσουν.

Υπάρχει στην Ελλάδα της κρίσης μέλλον για τα start ups;

Η Ελλάδα της κρίσης έχει μέλλον για όποιον θέλει να προσπαθήσει. Ίσως αυτή την περίοδο να χρειάζεται λίγο παραπάνω προσπάθεια αλλά ευκαιρίες υπάρχουν πάντα.

Μια καινοτόμα ιδέα τι χρειάζεται για να γίνει μια επιτυχής επιχείρηση;

Μια εξαιρετική ομάδα, όραμα και timing

Τα Startups συχνά αποτυγχάνουν ποιο πιστεύετε ότι είναι το σημαντικότερο εμπόδιο που έχουν να αντιμετωπίσουν και ποιο το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν;

Τις περισσότερες φορές φταίει η ομάδα. Άλλες φορές ο τρόπος που εφαρμόζεται η ιδέα. Σπάνια φταίει η ιδέα καθώς μια καλή ομάδα μπορεί να ξεκινήσει πάνω σε μία ιδέα και να βρεθεί να υλοποιεί κάποια άλλη. Τρανταχτό παράδειγμα το Youtube το οποίο ξεκίνησε ως video dating site. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ένα start-up δεν είναι μια επιχείρηση, αλλά ένας προσωρινός οργανισμός που ψάχνει να βρει πως μπορεί να γίνει βιώσιμη επιχείρηση.

Ζούμε στην εποχή των social media. Μπορούν να συμβάλλουν στην επιτυχία μιας επιχείρησης;

Τα Social Media προσφέρουν μια αμεσότητα μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της. Αν αυτή χρησιμοποιηθεί σωστά σίγουρα μπορεί να συμβάλλει τόσο στην επιτυχία όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.

Έχετε ήδη σκεφτεί κάποια νέα εφαρμογή;

Υπάρχει πολύ δουλειά να γίνει ακόμη στο ParkAround που όλα τα υπόλοιπα σχέδιά μας έχουν αναβληθεί για το άμεσο μέλλον.